August 01, 2011

Keluarga saya


family aku ni org kebanyakan je... xde dr kaum kerabat di raja ok??? ade 6 org dalam family aku.. ayah, mak, along, bangah, aku n adik... kami juga ade bela arnab... hehehe... buat masa sekarang.. cuma ade 7 ekor je...xley biak lg.. anak2 die sume jantan.. induk je betina.. huhu... masih pramatang.. hehehe...
kami penduduk FELDA.. syukur.. selama tinggal kat FELDA selalu dapat bantuan.. terutama dalam bidang pelajaran..
ayah aku pnah keje macam2 nak menyara kami sekeluarga... thank you ayah.. sekarang ni masih kerja gak sebagai penoreh getah kat FELDA..  ayah xsuka sangat amik gamba... huhu... ade ckit je gamba ayah.,. nnt kalau balik raya ke aku snap gamba ayah byk ckit.. ayah mmg asal orang negeri sembilan... tp kalau cakap ngan org biasa2 boley je buang loghat tu.. kan ayah??
mak pulak as surirumah je kat umah... mak penasihat kewangan la dlm family kan... kalau nk uruskan kewangan ley amik petua kat mak aku... mmg selamat la duit kau... ley shopping.. tp duit masih ley simpan.. dulu before ngandungkan adik mak ade keje gak kat kedai jahit... pas tu mse da sarat mak berhenti... terus jaga adik smpai skrg... jadi cikgu part time kat umah ajar adik.. ajar wat keje skolah ngan ajar ngaji...


along aku cantik kan??? die ni kalau make up cntik je... tp sjak akhir2 ni die da mls2 ckit nk make up... tp still cntik jugak... jeles.. along lg kurus dari aku... xley jadi ni... kne berusaha lbey gigih nk kuruskan badan... ahahahaha...


abang aku officially taken da.. xde can da org lain nk ngorat abg aku... xde pe sgt nak cter psl abg aku.. gmba die pun xde... die da kurus da skrg ni... mklum la da kje bomba... tp sejak da xtraining ni die da berisi balik.. hehehehe...
pasal aku xpayah cter la... agak nye aku la black sheep in the family kot... ikut suka aku je... dulu aku manja la ngan family... skrg ni sikit sikit aku detached diri aku dari family.. ha.. gmbar aku byk la... ahahahahaha..


lastly adik aku... hmm... die ni baru blajo darjah dua tahun ni... pelajaran nye boley tahan la.. ske bersaing ngan uwais... classmate die... dr segi sukan plak die ikut musim.. kalau musim chong wei kuar kat tv die sibuk main badminton.. skang ni sibuk ngan bola... haish adik aku ni... comel adik aku ni.. kalau die senyum xtunjuk gigi die.. skrg da lengut da muka die.. asyik main je...



tu je la serba sikit pasal family aku.... arnab2 ley tgok gamba kat home page... aku sayang family aku... cuma sejak akhir2 ni aku lebey ske sendiri...










notakaki: xbanyak gambar bersama family... insyaAllah... len kali update lg...

No comments: