June 15, 2011

ingin aku bawa diri ini pergi jauh...

da lumrah manusia xpenah boley lari dari masalah... mknanya aku pun xterlepas dari masalah kan?? kadang2 bila berdepan ngan masalah rasa macam give up sgt... btol x?? xtau la kalau korg tabah sgt... aku ade limit... at some point aku rasa mcm xtahan da... kadang2 harap sgt bila bangun pagi masalah tu hanya mimpi je...

ingin aku bawa diri ini pergi jauh
dari bumi tandus yang penuh kekecewaan dan derita
ingin aku melangkah laju meninggalkan
derita semalam yang bagaikan selumbar
tidak terasa ngilunya
tidak terlihat hujungnya
tapi bisanya tetap terasa.. 


kalau aje aku ade mesin waktu yang boley pulang ke zaman lampau.. xkan aku pilih jalan ni... sudah pasti aku akan lebey hati2... aku yg da xbanyak pilihan da.. cuma perlu pasrah dengan ketentuan penciptaku.. moga Dia memberi aku keimanan agar aku lebih tabah menghadapi hari2 mendatang...


notakaki: maafkan aku hati... :( aku buat kau menangis lagi... aku janji aku pasti akan buat kau tersenyum senang suatu hari nnt...



2 comments:

Mohd Najib Bin Halil said...

salam...yup..setiap org tu mesti ada masalah mereka..dan kita memang tak terlepas dr masalah..dgn masalah ini sbnrnye tunjukkan Allah syg pada kita...jd lumrah manusia akan rase sedih rase down bile ditimpa masalah tp jd lah sepositive mgkn..bile kite diuji oleh Allah dan kite sabar dn redha.. naiklh kite satu darjat di akhirat ...bersabarlah.. untuk melihat bintang kite perlu kegelapan..senyum lah ..sumyum terapi untuk kite trus melangkah...:)

iSmaZuRina said...

ye... btol tu... marila tersenyum...