May 16, 2011

Org tamak selalu rugi...

hohoho.. da bpe hr xupdate blog.. bkn pe... aku blik kampung... jmpe mak, ayah, along, bangah, adik n bunny2 aku yg tersayang... hahahaha... jgn jelos.. rse mcm xmo blik hukm semula je... nk cuti lg... kat umah susah nk online... masing2 sibuk nk gne tenet... umah aku pki streamyx yg berok band tu,.. 1 user at one time... klo pki wireless ye la... ley la 2,3 seratus org online... yg bagusnye streamyx berok band tu die punye modem warranty lifetime... maksudnye selama-lamanya paham! klo rosak je tepon je org tmnet tu.. t die dtg gnti modem baru... wah... sgt bahagia... tanpa perlu dikenakan ape2 caj tambahan... alamak melalut plak...


back to the main story k... aku harap ni jd pengajaran je la... niat hati bukan nk kutuk sesape.. aku ade kenal sorg pakcik ni... nk kata die kaya xdela... lbey kurg mcm family aku je... sederhana serba serbi.. die ramai adik beradik.. kebaikan die.. klo pape hal sng nk bincang ngan die ni... bak kte org senang nk bawa berunding la... dulu die penah ade kete.. pastu xnmpk da mne kete die... mse tu aku kecik(xdela kecik sgt) pastu die beli kete wira baru... bayar muka xtau la bpe... tp bulan2 sakit gak la... 5-6ratus cmtu kan.. keje biase2 je... gaji xmenentu.. ikut hasil dpt bpe.. keje dirahsiakan  paling banyak gaji boley dpt sebulan klo rajin pun dlm 2k cmtu... tolak makan, baju n lain2 xtau la bpe kan.. da bpe2 lme pas die beli wira tetbe adik die yg bru beli kete persona eksiden kecik n terus fobia bwk kete tu... so.. die pun amik peluang smbung je byr kete tu bulan2.. kete wira tu die bg sorg anak die smbung byr.. ha.. lpe... die ade lg stu kete gak... yg tu anak sorg lg bwk n byr bulan2... byk kan kete die... cekire cekire.. xlme pastu... dtg stu surat ni... ktenye die kne byr bpe puluh ribu entah... utang kat bank pasal kete die yg tersorok tu... rpenye die sorok kete tu sbb kete tu da berbulan2 xbyr.. huhuhu.. die pun takut nk simpan duit kat dlm bank.. ktenye klo bank tau xpasal2 duit dlm bank tu kne tarik sbb byr utang kete die tu.. aiseh.. skang xtau la pe cerite kat pakcik tu.. huhuhu..

bestnye klo dpt kete ni sebijik.. ade x sesape nk bagi??? hahahahaha

notakaki: kete mgkin satu keperluan... ukurla baju di badan sdri... klo xmampu untuk melangsaikan hutang.. jgnlah berhutang... stu je da cukup... jgn la tamak nk semua... last2 sdri yg susah.. kan kawan2...


p/s: aku bukan nk sibuk2 pasal pakcik tu k... mgkin org akan kata biorla kat die nk ade 10 kete skali pun... aku xheran die nk ade 100 pun.. ni cme pengajaran pd aku... so aku xbuat mcm ni..





No comments: