November 01, 2012

GPS - Guna Pun Salah!!

assalamualaikum semua... rindu blog ni... tapi is dah malas nak menaip sekarang.. teruk kan perangai.?? hehehe.. tapi hari ni is rasa tak tahan.. nak kongsi cerita...
semalam lepas habis kerja malam is gerak ke KL.. drive sendiri... hari tu is konvo.. so kena pulang jubah balik... terpaksalah redah jugak KL walaupun mengantuk lepas kerja malam..  lepas pulang jubah tadi.. is pun gerak balik ke kuantan.. gerak dah lewat..kul 5 lebih dari sana.. sampai area kuantan dah pukul 8.. jalan dah gelap is pun konfius dengan jalan... so.. is pun buka la navigation yang ada dalam kereta tu.. dia suruh belok kiri.. is pun belok kiri.. suruh belok kanan is pun belok kanan.. tapi is tengok jalan tu dah makin suram.. tak banyak kereta.. rumah orang pun tak ada.. kiri kanan semak.. jalan pun sempit.. otak mula dah fikir yang bukan-bukan.. mulut dok kumat kamit baca apa yang terlintas... tiba-tiba nampak satu benda panjang kat jalan.. tak tahulah apa.. macam ULAR SAWA... is langgar je.. hahahaha.. kejam!!
GPS tu pun dah senyap.. rupanya dia stop je.. dia pun pening dah... huhuhu.. paling takut minyak kereta pun dah tinggal sikit.. estimated tinggal 60km..
AKU DAH SESAT WEIII!!!! so.. is pun surrender.. nampak rumah orang is pun masuk bagi salam... orang melayu keluar.. dengan ayat sedih mengaku kata dah sesat... alhamdulillah.. orang malaysia ni memang budiman... so dia tunjuk is jalan keluar... sampai jugak lah is kat kuantan..

 

pengajarannya... serik dah nak balik malam-malam.. serik juga nak guna navigation ni... kena familiarized diri dengan jalan raya  ni.. sadis betul la hari ni... DAH SORIK DEN NI HA!!! hahahahaha..


notakaki: nanti is update pasal convocation day is ye... salam sayang buat semua.. 


1 comment:

Zainul Fikriez said...

perghh, naseb baek org tu baikk...bhya tul...