October 10, 2010

FaLL in lOvE




Ya Allah Ya Tuhanku.. telah datang seorang insan yang mengetuk pintu hati ini..

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar betambah kekuatanku untuk menyintaimu..

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar aku tidak terjatuh ke dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Allah, sesungguhnya aku memohon cinta-Mu dan cinta orang yg mencintai-Mu serta cinta yg dapat mendekatkan aku kepada cinta-Mu.

Ya Allah, apa saja yg Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai, maka jadikan ia kekuatan untukku mencintai apa yg Engkau cintai. Dan apa saja yg Engkau singkirkan daripada apa yg aku cintai, maka jadikan ia keredaan untukku dalam mencintai apa yang Engkau cintai.

Ya Allah, jadikan cinta-Mu sesuatu yang paling kucintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat kehausan....

Ya Allah, jadikan aku mencintai-Mu, mencintai malaikat-Mu, rasul-Mu dan hamba-Mu yang soleh.
Ya Allah, hidupkanlah hatiku dengan cinta-Mu dan jadikanlah aku bagi-Mu seperti apa yg Engkau cintai.

Ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhoan-Mu.. Sekiranya dia adalah jodoh yang terbaik, yang engkau telah tetapkan buatku sejak dari kandungan ibuku lagi maka permudahkanlah urusanku, permudahkanlah urusan dia, permudahkanlah urusan kami berdua..

Ya Allah Ya Rahman, Ya Allah Ya Rahim.. lindungilah imanku, lindungilah iman dia Ya Allah dan lindngilah iman kami berdua sepanjang perhubungan ini..

Ya Allah…Bila Hamba menjadi pasangan seseorangIzinkanlah diri hamba menjadi pelindung baginya.. Izinkanlah diri hamba menjadi penyejuk hati baginya.. Izinkanlah wajah hamba menjadi kesenangan baginyaIzinkanlah mata hamba menjadi keteduhan baginya.. Izinkanlah setiap perkataan hamba menjadi kesejukan baginya

Ya Allah…Izinkanlah setiap pelukan menjadi jalan untuk lebih mendekat kepadaMu.. Izinkanlah setiap sentuhan menjadi perekat cinta kepadaMu.. Izinkanlah setiap pertemuan menjadikan kami bersyukur kepadaMu

Ya Allah…Izinkanlah hati yang sangat halus ini tidak pernah merasa tersakiti.. Izinkanlah hati yang rentan ini tidak pernah merasa terkhianati

Ya Allah…Jiwa kami ada dalam genggamanMu.. maka izinkanlah jiwa kami selalu bertaut dalam cintaMu

Ya Allah… Permintaan terakhirku, semoga kami berdua selalu berada dalam perlindunganMu.Ya Allah..